Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2016 18:46 - Закърнелият мозък не може да проумее какво има отвъд тялото
Автор: mtomova Категория: Други   
Прочетен: 435 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 02.06.2017 10:07


BG/Prabhupada 0051 - Закърнелият мозък не може да проумее какво има отвъд тялото  

Original Vaniquotes page in English


Закърнелият мозък не може да проумее какво има отвъд тялото - Prabhupāda 0051

 

Interview with Newsweek -- July 14, 1976, New York

Интервюираща: Смятате ли, че един ден движението за Кришна съзнание ще се разпространи сред всички хора по света?

Прабхупада: Това не е възможно. То е повече за най-интелигентното съсловие сред хората. И така, това движение е за най-интелигентната група хора.

Интервюираща: Но сред най-интелигентните съсловия.

Прабхупада: Освен ако човек не е интелигентен, принадлежащ към..., той не е в състояние да разбере. Така че не очакваме, че всеки е интелигентен. Кришна йе бхаджа се бада чатура. Освен ако човек не е много интелигентен, той не може да стане осъзнат за Кришна, защото това е съвсем различна тема. Хората са потънали в телесното схващане за живота. Това е отвъд него. Така че закърнелият мозък не може да проумее това, което е отвъд тялото. Не можем да очакваме, че всеки ще разбере Кришна съзнание. Това не е възможно.

Интервюираща: Много се обсъжда генетичното усъвършенстване на човечеството, или, да кажем, опитите за генетично съвършенство.

Прабхупада: Какво е генетично?

Интервюираща: Ами...Какво е генетично усъвършенстване?

Бали-мардана: Вчера имахме дискусия за генетиката. Те се опитват да разберат различните характеристики, как се формират тялото и умът, и след това се опитват да ги променят.

Прабхупада: Вече имаме това...Къде е тази книга?

Рамешвара: Книгата на Сварупа Дамодара.

Прабхупада: Да. Донеси я.

Рамешвара: Какъв е въпросът ви?

Интервюираща: Моят въпрос е... По-рано споменахте за използването на технологичните средства, и че ако има някакво общество, където има някакво..

Прабхупада: Книгата не е тук? Никъде?

Интервюираща: Нека попитам. Ако чрез технологични средства човечеството е постигнало някакви подобрения, с други думи, обикновеният човек е много по-интелигентен, кого бихте счели за интелигентен човек сега...

Прабхупада: Интелигентен човек....Ако някой разбира, че не е тялото си - той е в тялото... Точно както да имате риза. Вие не сте ризата. Всеки може да го разбере. Вие сте в ризата. По подобен начин, човек може да проумее, че не е тялото - той е в него... Това може да бъде разбрано от всеки, защото когато тялото умре, кое е по-различното? Тъй като жизнената сила, която е била в тялото, го е напуснала, затова наричаме тялото мъртво.

Интервюираща: Но има някои много интелигентни хора, които не са духовно просветлени, навярно дори и хора, които разбират, че те не са, или че тялото не е всичко, тялото е мъртво и има нещо друго освен него. Защо тези хора не са духовно осъзнати?

Прабхупада: Ако човек не разбира това просто нещо, че не е тялото, тогава той не се различава от едно животно. Това е първото разбиране на духовната платформа. Ако той смята, че е тялото, тогава попада в същата категория, където са и животните.

Рамешвара: Въпросът ѝ е... Да предположим, че някой има известна вяра в живота след смъртта, а също може да е и интелигентен човек според материалните стандарти. Защо той автоматично не...? Прабхупада: Не, материален стандарт означава без интелигентност. Материален стандарт е: "Аз съм тялото. Аз съм американец. Аз съм индиец. Аз съм лисица. Аз съм куче. Аз съм човек." Това е материалистичното схващане. Духовното разбиране е отвъд това, то е: "Аз не съм това тяло." И когато някой се опитва да разбере това духовно отъждествяване, тогава той е интелигентен. В противен случай той не е интелигентен.

Интервюираща: Това означава ли....

Прабхупада: Такива хора са описани като мудха. Мудха означава магарета. Така че това е първоначалното разбиране, че човек не трябва да се отъждествява с тялото си.

Интервюираща: Какви прозрения идват след...?

Прабхупада: Точно като едно куче. Кучето смята, че е тяло. Ако и разбирането на човека е същото - че е тяло - тогава той не е по-добър от кучето.

Интервюираща: Какви други прозрения идват след това?

Бали-мардана: След като осъзнаем, че не сме тялото, какво идва след това?

Прабхупада: Ето! Това е интелигентен въпрос. Тогава човек трябва да проумее, че " Аз съм въвлечен единствено в телесното схващане за живота. А какво трябва да е моето занимание?" Това е искал да разбере Санатана Госвами: "Ти ме освободи от материалното въвличане. Сега разкрий какъв е моят дълг." По тази причина човек трябва да отиде при духовен учител, за да узнае, разбере какъв е дългът му сега. "Ако не съм тялото, тогава какъв е дългът ми? Понеже денонощно съм зает с тялото си. Храня се, спя, съвкуплявам се, защитавам се - това са все телесни нужди. И ако не съм тялото, тогава какъв е дългът ми?" Това е интелигентност.

Рамешвара: Ти каза: "Какво следва, след като осъзнаем, че не сме тялото?" Прабхупада каза, че следващото нещо е да открием какво трябва да правим, и за това, получаваме информация от себепознала се душа или духовен учител

Интервюираща: Духовен учител под формата на неговите книги.

Бали-мардана: Лично или...

Пушта Кришна: Прабхупада обясняваше, че сега под влияние на телесното схващане имаме толкова много задължения. Работим, имаме сексуален живот, храним се, спим, защитаваме се - толкова много дейности. И всички те са свързани с тялото. Но ако не сме тялото, тогава какъв е дългът ми? Каква е отговорността ми? И следващото нещо, когато проумеем това е, че трябва да приемем указания от духовния учител, да напредваме и да разберем какъв е истинският ни дълг. Това е много важно.

Прабхупада: Дори и за храненето, спането, сексуалния живот и самозащитата се изисква да получим знание от учител. Да кажем храненето, ние получаваме знание от експерт какви храни трябва да приемаме, какви видове витамини, какви видове...Така че това също изисква образованост. И спането изисква образование. И така дори и при телесното схващане за живота човек трябва да получи знание от другите. А когато се е издигнал над телесната представа за живота - и разбира: "Аз не съм тялото, аз съм нематериална душа" - по подобен начин той трябва да бъде обучаван и образован от експерт.

REKLAMA

От този
САЙТ можете да си поръчате книгата "Асандж от игла до конец" - сборник статии, електронна книга, на Мария Томова. 

 

 



Тагове:   магарета,   мудха,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mtomova
Категория: Други
Прочетен: 560790
Постинги: 439
Коментари: 78
Гласове: 248
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930